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Collective Preferences in Democratic Politics
Opinion Surveys and the Will of the People
Taschenbuch von Scott L. Althaus
Sprache: Englisch

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Beschreibung
It advises how to make better use of opinion polls to represent the people's voice.
It advises how to make better use of opinion polls to represent the people's voice.
Inhaltsverzeichnis
1. Introduction; Part I. Illusions of Aggregation: 2. The power of noise; 3. Who speaks for the people?; Part II. Information Effects in Collective Preferences: 4. The impact of information effects; 5. The structure and causes of information effects; 6. The temporal dynamics of information effects; Part III. Opinion Surveys and Democratic Politics: 7. Opinion surveys and the will of the people; 8. What surveys can tell us about public opinion.
Details
Erscheinungsjahr: 2009
Genre: Importe, Politikwissenschaft & Soziologie
Rubrik: Wissenschaften
Medium: Taschenbuch
ISBN-13: 9780521527873
ISBN-10: 0521527872
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Althaus, Scott L.
Hersteller: Cambridge University Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 229 x 152 x 23 mm
Von/Mit: Scott L. Althaus
Erscheinungsdatum: 30.11.2009
Gewicht: 0,628 kg
Artikel-ID: 102526862
Inhaltsverzeichnis
1. Introduction; Part I. Illusions of Aggregation: 2. The power of noise; 3. Who speaks for the people?; Part II. Information Effects in Collective Preferences: 4. The impact of information effects; 5. The structure and causes of information effects; 6. The temporal dynamics of information effects; Part III. Opinion Surveys and Democratic Politics: 7. Opinion surveys and the will of the people; 8. What surveys can tell us about public opinion.
Details
Erscheinungsjahr: 2009
Genre: Importe, Politikwissenschaft & Soziologie
Rubrik: Wissenschaften
Medium: Taschenbuch
ISBN-13: 9780521527873
ISBN-10: 0521527872
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Althaus, Scott L.
Hersteller: Cambridge University Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 229 x 152 x 23 mm
Von/Mit: Scott L. Althaus
Erscheinungsdatum: 30.11.2009
Gewicht: 0,628 kg
Artikel-ID: 102526862
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